teman-teman...

Wednesday, April 6, 2011

terima kasih puteri


assalamualaikum..

wahai wanita solehah. terima kasih kerana masih lagi memegang minatku dari pergi. dalam kritikan tajam dan pedas serta aroma prejudis yang kau terima, terima kasih kerana masih setia. selendang maruahmu yang menutupi seluruh jasad dan rohanimu, membuat aku berbangga kerana bukan semua yang mampu menjadi sepertimu.ya, aku tahu, kadang kala perjuanganmu itu cukup perit, adakalanya pahit, adakalanya kau merasa terhimpit, adakalanya kau jatuh sakit, namun kelukaan yang kau terima itulah sebenarnya pengalaman yang cukup berharga.

wahai wanita solehah, pada siapa lagi harus ku bergantung harap kalau bukan padamu yang yang sering disisi rindu dan kasih ILAHI, kekerasan hatimu kepada nafsu yang lesu, melembutkan hati semua pemuda yang merindui segenggam  tangan untuk dipimpin masuk ke syurga disaat tuhan mempelawa para tetamu. kehangatan semangatmu dalam berjihad dijalan-NYA, bisa mendidihkan jiwa semua pemuda yang menagih cinta yang ESA.

wahai wanita solehah, ingat, dirimu didunia adalah seindah hiasan, dirimu diakhirat adalah semulia kedudukan bidadari perawan, jika hatimu dipalit luka, tunggulah balutan cinta lelaki soleh kelak bila sudah tiba masanya. andai dirimu didodoi hiba, tunggulah nyanyian zikir dan quran dari mereka kelak bila sudah datang jodohnya..
hari ini perjuanganmu masih seperti semalam, selendang yang membaluti jasad dan permata hiasanmu tidak pernah kurang walau seinci,..

yang dicari bukan selendang yang mampu menutup hingga ke kaki, yang dicari bukan pandangan yang lansung tak pernah mendongak bumi, namun, semua itulah yang menjadi isyarat pencarian seseorang lelaki itu akan bertemu penghujungnya.. terima kasih wahai wanita solehah. kerana ada dirimu, aku yakin akan kesolehan umat nanti, kerana ada dirimu, ku yakin bumi ini masih bertahan seri.. keindahan cintamu pada ILAHI menyerlahkan indahnya wajahmu yang tak mendambakan pandangan ramai lelaki, kehebatan setiamu pada syari'at ILAHI menyerlahkan setianya dirimu pada bakal pemimpin mahligaimu nanti.
buatmu puteri dunia dan penghuluwati bidadari syurga,  TERIMA KASIH atas segalanya....

CUKUPLAH UNTUK HARI INI

6 comments:

Ukhti Ct Thuraya said...

alhamdulillah,,,

amin said...

wah, mantap post2 akh Nadzri nih.. hehe Salam zaiarah =)

Anonymous said...

suke bace..

♥ Princess ♥ said...

entri menarik :)

Anonymous said...

bersyukurlH YG DPT MNJDI WANITA SOLEHAH

syaza putri said...

very nice writing .menarik.begitu menararik.tahniah!